4 projekty, které v následujících pěti letech významně promění Prahu

Zajímám se o to, co se v Praze plánuje za výstavbu, souvisí to s mojí prací. Tak jsem si řekl, že najdu několik stavebních projektů, které budou mít významný vliv na život v Praze. Nebylo to jednoduché, protože plánů má město mnoho, uvedení do života však jaksi vázne. Chtěl jsem být v článku realistický a tedy jsem vytipoval jen ty, u kterých je velmi pravděpodobné, že budou dokončeny v následujících několika letech. Zde jsou:

LÁVKA
Holešovice – Štvanice – Karlín: „HOLKA“

V nejbližších letech se můžeme těšit na významné propojení mezi městskými částmi Prahy 7 a 8 a ruku v ruce s tím i na komfortnějším zpřístupnění ostrova Štvanice.
Rada hl. m. Prahy totiž schválila záměr výstavby nové lávky pro pěší a cyklisty, která bude spojovat Karlín, ostrov Štvanice a nábřeží u Pražské tržnice. V současné době zde funguje přívoz „Holka“, který je druhým nejvyužívanějším pražským přívozem.
Lávka povede z Karlína od cyklostezky vedoucí na Rohanském nábřeží směrem na Štvanici, v tomto úseku překlene 38 metrů a dále bude pokračovat v délce 149 metrů na Bubenské nábřeží před Holešovickou tržnici. Stavební práce by měly začít v letech 2021 až 2022 a měly by být rychlejší než v případě Dvoreckého mostu.

Magistrát chystá také na Štvanici opravu Fuchsovy kavárny, rekonstrukci poškozených cest a v neposlední řadě i zřízení piknikových míst. Inu máme se na co těšit 😊

TRAMVAJOVÁ TRAŤ
Kobylisy – Zdiby

Příprava stavby nové tramvajové trati Kobylisy – Zdiby – Sedlec míří do finále.
Nová trať má měřit 5,5 kilometrů a povede ze současné Vozovny Kobylisy přes Horní a Dolní Chabry, Zdiby až do mimoúrovňové křižovatky s dálnicí D8 v katastru obce Sedlec u Líbeznic. Zde má být trať zakončena novým přemostěním dálnice. Na této konečné tramvajové smyčce má být vybudováno autobusové stanoviště pro ukončení linek, které v současné době zajíždějí k metru v Kobylisích a také parkovací dům pro 840 automobilů. Další záchytná parkoviště mají být vybudována po trase, čítající celkem 6 nově vzniklých zastávek. Ve Zdibech je plánován terminál s parkovištěm o kapacitě 420 stání. Tramvají bychom se měli ze Sedlce až k metru Kobylisy dopravit do 15ti minut.
Hlavní vedoucí linií bude Ústecká ulice a dále na ni navazující silnice II/608. Nová tramvajová trať by měla přinést výrazné snížení automobilové dopravy a zároveň omezení počtu autobusových linek v oblasti Kobylis. Součástí stavebních prací bude také rekonstrukce silnic, kterými trať povede. Nově vyniklý most přes D8 projí pro cyklisty a pěší Klecany a Líbeznice. Výstavba by měla začít dle předběžných odhadů v letech 2022-2024.

MOST (dycky)
Dvorecký most

V roce 2024 se dostaneme za 2 minuty hromadnou dopravou z Lihovaru na Smíchově na druhý břeh Vltavy do Žlutých lázní v Podolí, pěšky to bude jen cca 5 minut chůze. Dvorecký most spojí Smíchov a Podolí a bude sloužit hlavně pro pěší, kola, tramvaje a autobusy (auta nebudou moci most využívat). Hlavní časovou úsporu získáme pokud se budeme dopravovat

z Krče, Braníku, Nuslí, Podolí, Modřan -> na Smíchov, Hlubočepy, Radlice a Jinonice,

vyhneme se tak jízdě přes Barrandovský most nebo přes centrum. Dvorecký most byl již plánován od roku 2003, nyní jsou přípravy v závěrečné fázi a je dosti pravděpodobná realizace v následujících několika málo letech.

SILNICE
Pražský okruh

Dá se říci, že Pražský okruh je nikdy nekončící téma. Celý okruh kolem Prahy bude hotov bůhví kdy, v brzké době se však začne budovat jeho velmi důležitá část, tedy se dočkáme nějakého posunu a je důvod k radosti. Jedná se o část okruhu spojující dálnici D1 s Běchovicemi, díky které vznikne přímé a pohodlné spojení mezi dálnicemi D1 (Brno), D4 (Příbram), D5 (Plzeň), D6 (Karlovy Vary), D7 (Chomutov), D10 (Liberec) a D11 (Hradec Králové). Část okruhu počítá také se sjezdy a to na Lipany, Říčany a Uhříněves. Dostavba úseku dlouhého 12,5 km ulehčí hlavně Jižní a Štěrboholské spojce a ulici Přátelství spojující Prahu a Říčany. Začít stavět by se mělo v roce 2021 a zprovoznění je plánováno do roku 2025.

 

Nápad na tento článek jsem dostal při návštěvě Centra architektury a městského plánování (CAMP), které má interaktivní výstavní prostory kousek od naší kanceláře, a kde se pravidelně pořádají akce na téma nových stavebních projektů v Praze. Všechny informace z výstav CAMP vystavil na této webové stránce, mohu jen doporučit, pokud chcete vědět více o tom, jaké stavby jsou připravovány ve Vašem okolí.

Napsáno společně se Zdeňkou Janočkovou

Komentáře
  1. Radek napsal:

    A kdy dojde k propojení tramvajového spojení mezi části Prahy Modrany a Pisnice(Libus)?

  2. Daniel Kotula napsal:

    Dobrý den Radku, zjišťujeme a dáme vědět časový odhad. Pokud by byla pravděpodobnost, že se stihne do roku 2024, článek rozšíříme. Děkujeme za tip. Daniel Kotula

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Návod, jak výhodně, bezpečně a rychle prodat nemovitost

    Jak zatraktivnit nemovitost, nastavit správně cenu, kdy začít prodávat a jak udělat lákavý inzerát a mnoho dalšího...

  • Manuál úspěšného pronajímatele

    Jak nastavit nájemné, rychle pronajmout, poznat platícího nájemce a uzavřít s ním správně smlouvu a mnoho dalšího ....