Existuje řada podstatných informací, které zájemci o koupi nebo o pronájem v inzerátu očekávají. A také existuje několik věcí, které nemovitost zájemcům zatraktivní. V tomto článku si sepíšeme postup, jak udělat správně inzerát, abyste svého nájemce nebo kupujícího našli co nejrychleji.
Popište nemovitost tak, jak vypadá ve skutečnosti. Budete-li některé vlastnosti měnit nebo zamlčovat, aby byla nemovitost atraktivnější, například z bytu v přízemí uděláte byt v prvním patře nebo z bytu 1+1 uděláte byt 2+kk a podobně, tak zájemci budou z prohlídek zklamaní a pravděpodobně těch prohlídek budete muset udělat mnohem více, abyste našli vážného zájemce, než pokud byste podali informaci tak, jak skutečně je. Celý proces hledání vážného zájemce bude delší a náročnější.
Níže uvádím seznam vlastností nemovitosti, které by měly být obsaženy v popisu nemovitosti:
V inzerátu je nejvyšší vypovídací schopnost přisuzována fotografiím a také mají největší zásluhu na atraktivitě nemovitosti. Doporučuji si proto na nemovitost najmout profesionála, který nemovitost vyfotí tak, že v konkurenci ostatních inzerátů budou fotografie vynikat. Náklady na focení se pohybují zpravidla od 500,- do 1.000,- Kč. V inzerátu by se měly objevit fotografie všech místností, výhledy, chodba domu a dům zvenku. S tím je také spojeno, že nemovitost by měla být na fotografování dobře připravena, to je však již na další samostatný článek. U prodeje doporučuji využít služeb homestagingu a udělat virtuální prohlídku a videoprohlídku nemovitosti.
Dále určitě vložte do inzerátu také půdorys. Pokud ho nemáte, nemovitost si přeměřte a vytvořte sami, existuje mnoho programů zdarma na vytváření půdorysů. Půdorys ukazuje dispozice a ty jsou pro zájemce hned po ceně a lokalitě nejdůležitější vlastností nemovitosti, kterou při hledání zkoumají.
V inzerátu doporučuji na první tři pozice umístit nejdříve reprezentativní fotku interiéru, pak fotografii domu a jako třetí fotku půdorys, na dalších pozicích můžeme již uveřejnit ve volném pořadí. Tyto tři informace zájemce ve fotografiích hledá jako první a zároveň inzertní portály zpravidla v soupisu inzerátů zobrazují první tři fotografie a tedy při správném výběru se zvyšuje šance, že si zájemce klikne na detaily inzerátu a nakonec se objedná na prohlídku. Všechny fotografie by měly být pořizovány a vkládány na šířku, protože veškeré inzertní portály mají takto nastaveny své weby.
Pokud Vás zajímá více toto téma, podívejte se na záznam z webináře Jak nastavit výši nájmu a inzerovat byt k pronájmu.
Pravidelně pořádáme webináře na realitní témata:
Těšíme se na viděnou, Daniel Kotula & tým
Další materiály, které Vám pomohou s pronájem nemovitosti:
Foto: RK Kotula